OBSŁUGA REKLAMACJI
Klienci Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce mogą składać reklamacje w następujący sposób:
TELEFONICZNIE:
w Centrum Telefonicznym Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce: 22 578 56 02, 801 822 222
ELEKTRONICZNIE:
używając do tego celu bankowości internetowej, tzn. po zalogowaniu do R-NetLISTOWNIE:
- na adres Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce Plac Konesera 8, 03-736 Warszawa
Pouczenie o przysługujących uprawnieniach dla klientów, którzy są osobami fizycznymi, w przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji.
Jeśli nie akceptują Państwo stanowiska Banku przedstawionego w odpowiedzi na reklamację, mają Państwo możliwość:
a) złożenia odwołania bezpośrednio do Banku;
b) skorzystania z mediacji Arbitra Bankowego działającego przy Związku Banków Polskich;
c) wystąpienia do Powiatowego/Miejskiego Rzecznika Konsumentów;
d) wystąpienia przeciwko Raiffeisen Bank International AG z powództwem do Sadu Rejonowego dla Warszawy-Pragi Północ w Warszawie dla roszczeń do 75 000 PLN, natomiast dla roszczeń majątkowych powyżej kwoty 75 000 PLN oraz roszczeń niemajątkowych i dochodzonych łącznie z nimi roszczeń majątkowych do Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie; powództwo o roszczenie wynikające z czynności bankowej przeciwko Raiffeisen Bank International AG można wytoczyć przed sąd rejonowy albo sąd okręgowy – w zależności od wartości roszczenia majątkowego – właściwy dla miejsca Państwa zamieszkania;
e) wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego;
f) wystąpienia z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu przed Rzecznikiem Finansowym. Bank jest zobowiązany do wzięcia udziału w pozasądowym postępowaniu w sprawie sporów konsumenckich toczącym się przed Rzecznikiem Finansowym (www.rf.gov.pl) oraz Arbitrem Bankowym (www.zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc). Postępowanie jest wszczynane na wniosek konsumenta.
Więcej informacji w Regulamin rozpatrywania reklamacji Klientów - obowiązujący od 16.05.2022r. poprzednia wersja Regulamin rozpatrywania reklamacji Klientów - obowiązujący do 15.06.2022r.
Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce informuje, że podmiotem uprawnionym, o którym mowa w ustawie z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich jest Rzecznik Finansowy.
Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce informuje o istnieniu Platformy ODR (Online Dispute Resolution) - interaktywnej stronie internetowej, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej, udostępniana na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013. Platforma jest dostępna pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/